نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

مطالب و دل نوشته های مسلم عابدی مدیسه

نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

همه خوشبختی ها و موفقیت هایی که به من روی آورده، از درهایی وارد شده که آنها را به دقت بسته بودم.

پرسش و پاسخ

:: پرسش ها و پاسخ ها ::


0

::: موارد اختیاری،برای اطلاع رسانی پاسخ پر شود :::

سلام بنده قصد دارم شیرینی های سنتی شهرم رو به صورت یک پکیج مانند شیرینی های یزد به گردشگرانی که هرسال به اینجا می آیند و نیز به فروشگاه های شیرینی وخشکبار همه شهرهای دیگر بفروشم با یک قناد صحبت کردم وبه توافق رسیدیم که محصولات او را تحت برندوبسته بندی خاص ومتفاوت بفروشم می خواستم بدونم نیاز به چه مجوزها ومراجعه به جه اداراتی دارم و اگر بخوام با برند کار کنم چه مشکلاتی ممکنه پیش رو داشته باشم وضمن اینکه باتوجه به اینکه این محصول فساد پذیر هست چه اقداماتی برای انجام اصولی وقانونی کار باید انجام بدهم لطفا اگر ممکن است در مورد شرایط صادرات این محصول هم توضیح دهید

با سلام و احترام به نظر بنده مسائلی که شما در کار خود با آن ها مواجه هستید هریک پروژه جداگانه است. به عنوان مثال برندسازی یا فروش هریک فعالیت های خاص خود را می طلبد. بنابراین پیشنهاد می کنم با یک مشاور کسب و کار در این خصوص مشاوره نمایید.

نظرات

با سلام واردکننده محصولات کامپیوتری مانند تبلت و تب فون با برند جدید هستیم می خواستم ببینم چطوری میتوانیم برای رونق فروش در بازار از شما کمک بگیریم با تشکر

با سلام و احترام برای شروع هر کار و یا ارائه محصولات جدید به بازار نیاز به تحقیقات بازار می باشد. بعلاوه اینکه مؤلفه های دیگر نیز در این بین دخیل هستندنظرات

من فوق لیسانس عمرانم. کارای معمولی اصلا راضیم نکرده. می خوام یه کار جدید انجام بدم. هرچی فکر میکنم به نتیجه نمی رسم. کم کم دارم نا امید میشم. چه کار اینترنتی باشه چه حضوری فقط جدید باشه تو زمینه مربوطه اگه ایده یا راهنمایی می تونی انجام بدین ممنون میشم

با سلام خوشبختانه رشته تحصیلی شما رشته خوبی می باشد ولی نفرمودید در چه زمینه ای فعالیت کاری داشته اید در زمینه های مرتبط با رشته تحصیلی خودتان یا در زمینه های دیگر. ولی با توجه به مطالبی که بیان فرمودید به نظر می رسد ابتدا باید نسبت به توانایی های خود شناخت پیدا کنید و این کار نیز از طریق آزمون های استعدادیابی امکان پذیر است پس از آن با انجام یک مشاوره شغلی می توانید مسیر شغلی خود را تعیین کنیدنظرات

چگونه می توانم یک کمپین وفاداری مشتری با سود و مزایای بیشتر داشته باشم؟

کمپین ها معمولا از طریق خود مشتریان در جهت هدفی خاص شکل می گیرد. حال این هدف ممکن است جنبه مثبت وفاداری یا جنبه منفی بی زاری داشته باشد. برای جلب وفاداری مشتریان می توان از طریق ارتقاء کیفیت محصولات یا تمایز در قیمت گذاری محصولات و خدمات اقدام نمود در اینصورت خود مشتریان به دنبال راه اندازی کمپین های حمایت از شما خواهند رفت. ولی بطور کلی بهترین راه ایجاد کمپین ها از طریق شبکه های اجتماعی است.نظرات

چگونه می توانیم با استفاده از شبکه های اجتماعی کسب وکارمان را توسعه دهیم؟

با سلام هر شبکه اجتماعی ماهیت مختص به خود را دارا است و معمولا در جهت گسترش ارتباطات افرادی که در گذشته سابقه آشنایی با یکدیگر داشته اند به وجود می آید. بعضی از سبکه های اجتماعی به دنبال مسائل فرهنگی مانند face book، برخی به دنبال گسترش فضای تبادلات علمی مانند linkedin هستند. بنابراین ابتدا می بایست شبکه های که به دنبال گسترش فضای ارتباطات در حوزه های کسب و کار فعالیت دارند شناسایی شوند، سپس با معرفی محصولات یا خدمات خود فضای کسب و کار خود را بهبود ببخشیم.نظرات

اگربخواهم برای یک کم سوادبازاریابی راتعریف کنم باچه تعریفی بیان کنم؟

با سلام به نظر بنده سواد بازاریابی گذشته از مباحث تئوریک آن نیاز به هوش و گیرایی بازار دارد. به عبارت دیگر آن توانایی درونی که در هر فرد ممکن است وجود داشته باشدنظرات

هدف شرکت مادر (هلدینگ) چیست؟

الف. کسب انتفاع ب. کنترل عملیات شرکت ج. داشتن حق رای د. همه مواردنظرات

سلام. من ٢٧ سالمه و دانشجوی دکتری حقوق هستم. مدت ٢ ساله که در یک اداره دولتی مشغول به کارم.مشکلم اینه که تو محیط کارم همکارام و مافوق هام از مهارتهای من استفاده های شخصی میکنن و من نمیتونم بهشون نه بگم چون ناراحت میشن و جای دیکه تلافیشو سرم درمیارن! میشه بهم بگید که چطور باهاشون برخورد کنم که حد خودشونو بدونن و درعین حال رابطشون با من بد هم نشه! ممنون

سلام دوست گرامی

نحوه ارتباطات در محیط کار شرایط و پیچیدگی های خود را دارد. محیط کار مانند خانه دوم ما می شود و طبیعی است که نارضایتی در محیط کار می تواند به داشتن احساس ناخوشایند منجر شود.

نوع و کیفیت ارتباط ما با همکاران مان که قرار است ساعت های زیادی در کنار هم باشیم بسیار مهم است. چه بسا نوع این روابط می تواند اهداف و کارکرد یک سازمان و شرکت را نیز  تحت تاثیر قرار دهد.

مرقوم فرموده اید: تو محيط كارم همكارام و مافوق هام از مهارتهاي من استفاده هاي شخصي ميكنن و من نميتونم بهشون نه بگم چون ناراحت ميشن و جاي ديكه تلافيشو سرم درميارن

نوع رفتار ما با دیگران تعیین می کند که با ما چه رفتاری بشود. به نظر می رسد شما بنا به دلایلی که از نظر خودتان در اولویت هستند (ترس از واکنش همکاران) قادر به "نه" گفتن نیستید و به نوعی سعی در راضی نگه داشتن آنها هستید.

توجه بفرمایید چنانچه فردی از ترس واکنش منفی اطرافیان، شهامت نه گفتن نداشته باشد، دوست داشته باشد همه را با راضی کردن به خود وابسته کند تا مبادا ترک شود، و اینکه با خوبی کردن به دیگران سعی در راضی کردن آنها باشد، در اینجا یک باجگیری عاطفی ایجاد می شود و فردی که تلاش در راضی کردن دیگران دارد، خود را در معرض آسیب روانی قرار می دهد. نیازی نیست همه از ما راضی باشند و در واقع نمی توان همه را راضی نگه داشت.

همچنین نوشته اید: چطور باهاشون برخورد كنم كه حد خودشونو بدونن و درعين حال رابطشون با من بد هم نشه

دوست خوبم، در هر حال نشان دادن حد و حدود و خط قرمزها سبب می شود که برخی از افراد پیرامون شما از شما ناراضی باشند. وقتی رابطه شما و همکاران تان فقط در صورتی خوب است که شما خواسته های آنها را برآورده کنید، درواقع رابطه شما خوب نیست. چرا که عملا برای حفظ این رابطه، شما مجبور به باج دهی هستید.

نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • وقتی می‌خواهید «نه» بگویید، «آری» نگویید (تمرین مهارت توانایی «نه» گفتن)
  • بدانید كه مردم، خشنود كن ها را دوست ندارند، تحمل مى كنند.
  • اجازه ندهید دیگران حال شما را خراب كنند. سكوت نكنید. نه الزاماً براى اینكه طرف مقابل رفتارش را درست كند، براى اینكه حال شما بد نشود.
  • نیازی نیست برای مشخص کردن خط قرمزها حتما رفتار پرخاشگرانه داشته یا در پی مغلوب کردن طرف مقابل برآیید، بهتر است ناراحتی و موضع تان را اعلام کنید.
  • گاهی اوقات "نه" بگویید. می توانید انسان خوبی باشید اما همیشه هم خواسته های دیگران را برآورده نکنید.
  • بهتر است به این مسئله توجه کنید که به جای جواب‌ دادن به نیازها و خواسته‌ های دیگران، به نیازها و خواسته‌ های خودتان جواب دهید.
  • طرز فکر درست این است که «امیدوارم دیگران مرا به خاطر کارهایی که برایشان می کنم دوست بدارند.» در واقع شما یک کاری را به میل خودتان انجام می دهید و فقط امیدوارید بقیه قدر کارتان را بدانند، نه اینکه صرفا یک عملی را برای قدردانی شدن انجام بدهید.
  • از اينکه تغييراتي در رفتار شما ايجاد شود و ديگران شما را نپذيرند، نگران نباشيد.
  • سعي کنيد تعارف و رودربايستي را کنار بگذاريد و راحت حرف و خواسته تان را مطرح کنيد.
  • از کودک درون خود در مقابل رفتارهای زشت دیگران مراقبت کنید واگر کسی وارد حریمتان شد تذکر دهید.
  • هنگامی که دیگران در موردتان نظر مثبت می دهند و یا از شما تعریف می کنند با یک تشکر آن را بپذیرید.

- کسب مهارت های ارتباطی  به شما کمک خواهد کرد تا در محیط کاری، به شیوه ای رفتار بفرمایید تا در عین حال که حدود و خط و مرزها را به اطرافیان تان نشان می دهید، ارتباط مناسبی نیز داشته باشید. یعنی روابط در محیط کاری بهتر است به شکلی حرفه ای و نه لزوما صمیمیانه پیش برود.

- ارتباط همکاری شرایط خاص خودش را دارد. در ارتباط شغلی و سازمانی قوانین و شرایط حاکم بر سازمان و نهاد و ادارات باید مبنای تعاملات افراد در یک محیط باشد بنابراین باید حد و مرز ارتباطات شما در یک ارتباط و تعامل کاری رعایت شود.

- ارتباطات خود با همکارتان را تعریف کنید و برای این ارتباط چهارچوب تعیین کنید. سلسله مراتب کاری را رعایت کرده و خود را ملزم به برطرف کردن مسائل کاری کسی نبینید.

-دوره آموزشی مهارت ارتباطی می تواند به شما کمک کننده باشد.

نظرات
من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که یک قدم جلوتر برویم؛ یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.