نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

مطالب و دل نوشته های مسلم عابدی مدیسه

نتورکر. گرافیست. توسعه دهنده وب. بازاریاب. مشاور کسب و کار

همه خوشبختی ها و موفقیت هایی که به من روی آورده، از درهایی وارد شده که آنها را به دقت بسته بودم.

گزیده ای از کتاب چگونه یک سوپراستار بازاریابی شبکه ای بشویم

دفتر برنامه ریزی خود را هر روز بررسی کنید و مطئمن شوید که حداقل تا دو هفته ی آینده، پر از رزرو است . همیشه برای قرارهای به تعویق افتاده، نقشه پشتیبان ( B Plan ) داشته باشید . باید فضاهای خالی را پر کنید مگر اینکه بخواهید دست از رویاهای خود بکشید .

اگر نقشه پشتیبان شما با شکست مواجه شد و صفحات خالی دفتر برنامه ریزیتان زیاد شده اند، وقت گذاشته و بیشتر تماس بگیرید یا هرچه زودتر یک قرار ملاقات بگذارید . با کمی ابتکار، همیشه کسی را خواهید داشت که با او حرف بزنید – فروشنده ی فروشگاه پوشاک مورد علاقه شما، پیشخدمت رستوران محلی، دلال املاک یا افرادی که کنار شما در باشگاه ورزش کنند. می خواهید بدانید که چطور یک گفتگوی سرد را شروع کنید؟ کاری کنید که مردم درباره ی خودشان حرف بزنند و مطمئن باشید که بالاخره درباره ی زندگی شما خواهند پرسید (اگر نپرسیدند احتمالاً اصلاً همکار یا مشتری خوبی نیستند ).

بپذیرید که بعضی قرارها راحت جور می شوند و بعضی دیگر تلاش بیشتری می طلبند . اگر طرز تفکر خوش بینانه خود را حفظ کنید، فرصتهایی از راه می رسند. کمرو نباشید. لزوماً نمی خواهید قرارداد ببندید یا چیزی بفروشید؛ بلکه فرصتی می خواهید تا محصولاتتان را نشان دهید یا درباره ی کارتان حرف بزنید. بهترین موقع برای قرار گذاشتن، وقتی است که پشت میز و رو در روی افراد نشسته اید .

هر روز به فهرست اسامی خود اضافه کنید تا همیشه جمعی را داشته باشید که با آنها تماس بگیرید. وقتی متعهد شده و هر روز، فهرست اسامی خود را افزایش دهید، تعجب خواهید کرد که چقدر زیاد قرار گذاشته و با مردم صحبت می کنید .

قرار گذاشتن با افرادی که شما را می شناسند، دوست دارند و به شما احترام می گذارند راحتتر است. به همین دلیل است که همیشه باید به مشتریان خود خدمات بدهید و در دسترس افرادی که می بینید باشید . خجالت نکشید و از مردم بخواهید شما را به دیگران ارجاع دهند و به کسانی که این کار را می کنند هدیه بدهید . محصول رایگان یا تخفیف، نوعی «تشکرِ» ارزان قیمت است که باید در مقابل معرفی شدنتان به افراد جدید، به معرّف بدهید . هرکسی که می بینید، با افراد بسیاری مرتبط است. به همین دلیل حرفه ی ما را بازاریابی شبکه ای یا ارتباطی می نامند .

کتاب چگونه یک سوپراستار بازاریابی شبکه ای بشویم

 

نویسنده : مری کریستنسن
مترجم : نیما عربشاهی

درباره مسلم عابدی مدیسه

مسلم عابدی مدیسه هستم.
طراح . گرافیست . ایده پرداز.
مدیر گروه هنری مدیسه و شرکت ایده پردازان مهر گستر
کانال پدر کسب و کار
alimadiseh3870@

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =

من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که یک قدم جلوتر برویم؛ یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.